Lewin Kłodzki

W dniach od 9 do 12 września br. przebywaliśmy w miejscowości Lewin Kłodzki w ośrodku wczasowym „Marysieńka”. Członkowie i sympatycy Naszego Oddziału Rejonowego PZERiI w Dąbrowie Tarnowskiej uczestniczyli w wyjeździe w ramach projektu dofinasowanego przez Urząd Miejski w Dąbrowie Tarnowskiej pod tytułem „Aktywny senior Powiśla Dąbrowskiego zwiedza rejon Kotliny Kłodzkiej – integracja społeczna”. Projekt ten został dofinansowany przez ogłoszony konkurs na realizację zadania publicznego przez Burmistrza Miasta Dąbrowa Tarnowska.

Zwiedziliśmy w pobliżu to co było najciekawsze do zwiedzenia. W drodze do miejsca pobytu byliśmy w Świdnicy zwiedziliśmy Kościół Pokoju im. Trójcy Świętej, która jest największą drewnianą świątynię barokową w Europie. W Wałbrzychu zwiedziliśmy Zamek Książ wraz z podziemiami, jest to kompleks zamkowy, zlokalizowany w wałbrzyskiej dzielnicy Książ na Pogórzu Wałbrzyskim, będący częścią Książańskiego Parku Krajobrazowego. Obiekt jest trzecim, co do wielkości zamkiem w Polsce, przebiega przez niego Szlak Zamków Piastowskich.  W piątek zwiedziliśmy Kłodzko a w nim między innymi „miniaturę” mostu Karola w Pradze i Twierdzę Kłodzko, zaliczyliśmy Kompleks Rzeczka (część projektu „Riese”), zwiedziliśmy Góry Sowie a najbardziej wytrwali zdobyli największy punkt pasma górę Wielka Sowa. W sobotę odwiedziliśmy Kaplicę Czaszek w Czermnej dzielnicy Kudowy Zdroju, najodważniejsi wyszli na Szczeliniec Wielki najwyższy szczyt Gór Stołowych. W drodze powrotnej do Lewina Kłodzkiego Bazylikę Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny, Sanktuarium Wambierzyckiej Królowej Rodzin Patronki Ziemi Kłodzkiej oraz ruchomą szopkę bożonarodzeniową znajdująca się nieopodal Sanktuarium. Jest to najstarsza szopka ruchoma na terenie Polski. W godzinach wieczornych integrowaliśmy się na ognisku, gdzie jedliśmy i piliśmy do pierwszej godziny dnia następnego (przepyszna herbata z rumem). W drodze powrotnej kopaliśmy złoto w Kopalni złota i arsenu w Złotym Stoku, zwiedziliśmy też miejscowość Paczków z jego obronnymi murami (prawie w całości zachowane) zwane „Polskie Carcassonne“, zjedliśmy smaczny obiad w restauracji „Przystań u Grubego” i w godzinach wieczornych dotarliśmy szczęśliwie do Dąbrowy Tarnowskiej.

Dziękujemy firmie „Zyndram” z Nowego Sącza za zorganizowanie i pieczę nad wszystkim a zwłaszcza nad seniorami, którzy pomimo tak intensywnego planu dotrwali do końca zorganizowanej wycieczki. Dziękujemy również Panu Burmistrzowi za dofinansowanie i pomoc przy realizacji tej imprezy.